Centrum zdraví a snižování nadváhy logo

Opalování v soláriu - časté otázky a odpovědi

Jak dlouho vydrží opálení ze solária?
Většinou vydrží 3–5 dnů a poté začne blednout kvůli odlupování kůže. Můžete prodloužit efekt opálení používáním jednoho z hydratačních produktů.

Nanáším opalovací krém vždy doma před návštěvou solária, je to v pořádku?
Ideální je namazat se krémem těsně před tím, než se začnete opalovat. Jen tak zajistíte kůži maximum hydratace, která zvyšuje výsledky opalování.
 
Je lepší opalovat se v soláriu nebo na slunci?
Při opalování v soláriu máte výhodu kontroly množství UV záření, kterému se vystavujete. Každou minutu opalování máte pod kontrolou.

 

 

Je skutečně nezbytné používat opalovací solární kosmetiku?
Ano, je to nezbytné. Opalovací krémy jsou vyrobeny speciálně pro opalování v soláriu, hydratují a regenerují kůži a podporují tvorbu melaninu během opalování. Výsledkem je rychlejší, intenzivnější opálení a zdravě vypadající pleť.
 
Jak poznám, jaký typ krému je vhodný?
Záleží na tom, jaké výsledky od opalování očekáváte. Líbí se vám vaše přirozené opálení včetně barvy a intenzity? Obsluha solária vám odborně poradí při výběru kosmetiky.
 
Mohu použít opalovací krém i na obličej?
V případě, že máte citlivou pleť, se to nedoporučuje. Obsažená parfemace může dráždit jemnou tkáň pleti.
 
Jakým způsobem udržím svoji kůži zdravou a déle opálenou?
Pro déletrvající opálení a zdravě vypadající kůži je nezbytná hydratace. Sprchové gely kůži jemně čistí a vyživují, aniž by narušovaly její přirozený ochranný film.
 
Mohou produkty s obsahem konopí ovlivnit výsledek testu na drogy?
Ne. Loupaná konopná semena neobsahují THC (drogově návykové látky).
 
Mohu používat opalovací krémy i na slunci?
Ano, v kombinaci s krémy s ochranným faktorem. Výjimkou jsou hot/tingle (pálivé) krémy, které nezajišťují ochranu proti spálení kůže na slunci.
 
Jak fungují hot/tingle (pálivý) krémy?
Tyto produkty stimulují rychlou krevní cirkulaci na povrchu kůže a vytváří efekt silného zarudnutí a výrazného pocitu zahřátí. Zvyšují tak intenzitu a vzhled opálení. Výsledný efekt je dočasný a může trvat až několik hodin.
 
Může používat hot (horké) krémy každý nebo existují výjimky?
Tyto produkty nejsou vhodné pro zákazníky, kteří s opalováním teprve začínají nebo mají citlivou pleť. Nejsou vhodné na venkovní použití.

Mohu aplikovat hot (horký) krém i na obličej?
Produkt není kvůli svému intenzivnímu působení na obličejové partie vhodný. Doporučujeme, abyste si po aplikaci zahřívacího krému umyli ruce a zabránili tak jeho přenosu na obličej a jiné citlivé oblasti.
 
Nemůžu se po aplikaci hot (horkého) krému spálit?
Nemůžete, protože efekt zčervenání a zahřátí je pouze dočasný pocit na povrchu kůže a trvá několik hodin.
 
Můj hot/tingle (pálivý) krém přestal fungovat, necítím žádné zahřátí.
Tato situace může nastat u dlouhodobých uživatelů těchto krémů. Krém i nadále účinkuje, ale kůže se aklimatizovala na pocit zahřátí. Řešením je začít používat vyšší faktor tingle, nebo jej na krátkou dobu vysadit a používat krémy bez technologie tingle.
 
Jak mám co nejlépe aplikovat bronzer?
Naneste přiměřené množství krému jemnými krouživými pohyby po celém těle. Po aplikaci si nezapomeňte umýt ruce!
 
Je vhodné před aplikací bronzerů nebo solárních opalovacích krémů použít peeling?
Určitě ano, peeling odstraní odumřelé buňky a suchou zrohovatělou kůži, která jinak absorbuje opalovací látku a může lámat UV paprsky. Výsledkem mohou být skvrny a nerovnoměrné opálení.
 
Je vhodné použít hydratační krém před použitím bronzeru nebo solárního opalovacího krému?
Nedoporučuje se 2 hodiny před a 4 hodiny po opalování. Hydratační krém může blokovat proces opalování v soláriu, bránit plnému rozvinutí barvy a při aplikaci po opalování může způsobit vznik skvrn.
 
Kdy se mohu po použití bronzeru nebo solárního opalovacího krému vysprchovat?
Po opalování vyčkejte 2–4 hodiny se sprchováním, koupáním, nebo jakoukoliv aktivitou, která může způsobit zvýšené pocení. Výsledkem bude stejnoměrná barva a prevence vzniku skvrn v opálení.
 
Mám opálení ze solária – musím venku stále používat krémy s ochranným faktorem?
Ano, opálení ze solária je umělé zabarvení pleti a nechrání proti UV záření.

Čím je způsoben nepříjemný zápach vzniklý bezprostředně po opalování v soláriu?
Tento zápach je způsobený neškodnými bakteriemi na kůži, které takto reagují na zahřátí. Existuje řada krémů, které díky speciální technologii tento jev eliminují.
 
Mám na těle šupinaté, suché, bílé skvrny které se neopalují. Čím to může být?
Vypadá to jako mykotické onemocnění zvané Tinea versicolor. Je způsobené přítomností kvasinek (podobně jako u lupů ve vlasech). Bohužel se tyto partie neopálí, a dokonce se ještě zvýrazní kontrast mezi opálenou kůží a bílými ploškami. Zkuste skvrny omývat po dobu několika týdnů šamponem proti lupům. Naneste šampon, nechte několik minut působit a poté opláchněte. Pokud se symptomy horší, doporučujeme navštívit dermatologa.

VITAMÍN D - SLUNEČNÍ VITAMÍN

Vitamin D je nezbytný pro naše dobré zdraví. Většina Evropanů dostává velmi málo Vitaminu D, zejména v zimních měsících, protože sluneční světlo obsahuje příliš málo ultrafialového záření. Světové medicínské studie dokazují prospěšnost Vitaminu D pro:

  •     zdraví buněk: například: rakovina prsu, rakovina tlustého střeva, rakovina prostaty a jiné
  •     zdravé kosti: osteoporóza, měknutí kostí a destrukce kyčlí
  •     zdravé orgány: vysoký krevní tlak, nemoci srdce a cév
  •     duševní zdraví: SAD, PMS, deprese a všeobecné psychické stavy
  •     autoimunitní onemocnění: roztroušená skleróza, cukrovka typu I a revmatoidní artritida
  •     nemoci kůže: např.: lupénka, akné
  •     redukci nadváhy a pohybové aktivity

Slunce – přirozený a úplný zdroj Vitamínu D

V medicínských a vědeckých kruzích není pochyb o tom, že 90% potřebného Vitaminu D naše tělo přijímá přirozenou cestou ze slunečního záření přes kůži. Stravou přijímáme pouze 10% Vitaminu D. Proto se slunečního záření nemůžeme zříci, protože pro nás zajišťuje nepostradatelný Vitamin D, jehož nedostatek může způsobit vážné zdravotní problémy (viz. kapitola výše).
V dnešní době většina lidí žije a pracuje v uzavřených prostorech (byty, domy, kanceláře, obchody, auta, továrny, hypermarkety apod.) a chybí jim přirozené sluneční záření, které naši předci přijímali denně. Proto je dnes pro nás velmi obtížné udržet si potřebnou hladinu Vitaminu D, a to zejména v zimním období, kdy je slunce příliš málo. Na základě našeho změněného způsobu života trpí mnoho lidí – a to nejen na podzim a v zimě, ale dokonce i na jaře a v létě – následky nízké hladiny Vitaminu D. Z tohoto důvodu doporučují přední experti na Vitamin D minimálně dvakrát týdně mírné slunění.

PROČ NAVŠTĚVOVAT SOLÁRIUM V PODZIMNÍCH A ZIMNÍCH MĚSÍCÍCH?

Pravidelné rozumné návštěvy solária v podzimních a zimních měsících mohou zajistit optimální hladinu Vitaminu D i v období, kdy hladina Vitaminu D závažně klesá, protože sluneční světlo obsahuje příliš málo ultrafialového záření, které stimuluje produkci Vitaminu D v lidském těle.

Pokud v tomto období využíváte solária, můžete tomuto nedostatku zabránit a udržet si dostatečnou hladinu Vitaminu D.

Obsluha v soláriu Vám vypracuje individuální opalovací program, který vezme v úvahu Váš typ pleti, typ solária a doporučí dobu opalování tak, aby byla pleť chráněna před spálením. Spálení kůže je se třeba se vždy vyhnout! Jak na slunci, tak v soláriu.

Rozumným využíváním solárií, získáte nejen krásné přirozené opálení, ale můžete tak rovněž účinně předejít nedostatku Vitaminu D.

UV záření vytváří 90% Vitaminu D. Celosvětové vědecké a lékařské studie prokázaly, že Vitamin D má pozitivní vliv na zdraví buněk, kostí i orgánů, snižuje riziko rakoviny prsu, působí proti autoimunitním a kožním onemocněním a má pozitivní vliv na duševní zdraví.
Rozumné opalování

Za rozumné opalování se považuje postupné vystavování se UV záření, při kterém kůže získá krásné jemné opálení, tělo si načerpá dostatečné množství Vitaminu D, ale nedojde k zarudnutí či spálení kůže. Zarudnutí či spálení kůže je třeba se vždy vyvarovat, protože může kůži poškodit!

Krásné opálení a Vitamin D - ANO! Spálení kůže – NE!

Typy kůže:

Lidé reagují podle svého typu kůže na sluneční záření rozdílně. Každý jedinec má totiž v kůži určité množství kožního pigmentu melaninu, který chrání organismus proti UV záření.

PIGMENTACE – přirozené zbarvení kůže
Fototyp vyjadřuje intenzitu pigmentace a určuje se podle reakce kůže na expozici jarnímu nebo časně letnímu polednímu slunci. Tato reakce koreluje s pigmentací kůže, barvou očí a vlasů. Čím má člověk světlejší kůži, vlasy a oči, tím nižší je číslo kožního fototypu. Se stoupajícím číslem fototypu odolnost kůže vůči slunečnímu záření stoupá.

Na celém světě se rozlišuje šest typů kůže, přičemž v Evropě se vyskytují první čtyři typy:

TYP I – Keltský typ
Označení: keltský typ (2%)
Popis: kůže velmi světlá, pihy hojně, vlasy zrzavé nebo blond, oči modré – šedé
Působení slunečního úpalu: vždy
Zhnědnutí: žádné

TYP II – Evropan se světlou kůží
Označení: evropan se světlou kůží (12%)
Popis: kůže světlá, pihy vzácně, vlasy blond až hnědé, oči modré, zelené, šedé, hnědé
Působení slunečního úpalu: téměř vždy
Zhnědnutí: sotva až mírně

TYP III – Evropan s tmavou kůží
Označení: evropan s tmavou kůží (78%)
Popis: kůže světlá až světle hnědá, pihy žádné, vlasy tmavé blond až hnědé, oči šedé, hnědé
Působení slunečního úpalu: vzácně až mírně
Zhnědnutí: progresivně

TYP IV – Evropan s extra tmavou kůží
Označení: evropan s extra tmavou kůží (8%)
Popis: kůže světle hnědá nebo olivová, pihy žádné, vlasy tmavě hnědé, oči tmavé
Působení slunečního úpalu: sotva
Zhnědnutí: rychle a hluboko

TYP V – Severoafrický typ
Označení: severoafrický typ
Popis: tmavě hnědá, pihy žádné, vlasy tmavé, oči tmavé
Působení slunečního úpalu: velmi vzácně
Zhnědnutí: velmi rychle a hluboko

TYP VI – Jihoafrický typ
Označení: jihoafrický typ
Popis: velmi tmavá, pihy žádné, vlasy černé, oči tmavé, černé
Působení slunečního úpalu: velmi vzácně
Zhnědnutí: vždy se vyskytuje